Vår i luften

Solen börjar bli en återkommande gäst på vår himmel och jag står redan i startgroparna och väntar på Blomab som dukar upp ett blomsterhav utanför ICA Maxi. För mig är det ett underbart vårtecken när jag kan botanisera i alla dessa blommor och klura ut vad för sorter jag ska försöka ge mig på i år, lika väl vilka stackars blommor som kommer få möta sitt öde som uttorkad i någon av min krukor. För det är trots allt så att när det äntligen är dags att handla dessa blommor då blir det inga fler kalla nätter.... okej, kanske någon enstaka natt men det är okej. Men visst är det härligt! Fågelkvittret börjar bli att ivrigare och helt plötsligt så är det till och med ljust en stund på kvällen. Eftersom jag gärna tillbringar min lediga tid på någon Discgolfbana så är det ännu mer betydelsefullt när dagarna blir längre för det gör att jag får till fler möjligheter att ge mig ut och kasta.


Här om dagen gick jag upp extra tidigt för att jag skulle jobba mig igenom en pappershög som börjat bli på tok för hög. Och medans övriga familjen slumrar sitter jag vid datorn och tävlingsmänniska som jag är så har jag bestämt hur mycket jag skall hinna innan kl 07.00. När jag nästan är framme vid mitt mål så börjar klockan ge mig motstånd och stressen över att jag inte ska hinna triggar igång varenda tävlingsnerv i kroppen på mig. Jag klarade det! men senaste halvtimmen har jag stört mig enormt på ett gnisslande ljud som försöker ta över in koncentration så nu flyger jag upp och ska försöka hitta boven i dramat.... efter en stunds lyssnande så skäms jag för mig själv! Utanför fönstret sitter en talgoxe som "tjattrar" på för glatta livet och hälsar dagen välkommen. Då bestämde jag mig för att börja lev mer Nu! Njut av stunden och allt vad stunden har att erbjuda. Ta hand om varandra där ute!


Kram Suzan


Skriv en kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback